Monday, April 19, 2010

En palm?

Vi har flyttat om på redaktionen, vilket lett till att jag varit tvungen rensa upp i bokhögarna. Det är alltid lite oroligt kring att flytta på sig och bryta upp, men den stora vinsten är alltså att man blir av med en hel del grejer.

Samtidigt tuffar produktionen av ViLÄSER nr 2/2010 på, och det är väldigt roligt. Jag är omgiven av blixtrande topphjärnor och spjutspetskompetens och tillsammans baxar vi tappert innehållet fram mot största möjliga fulländning.

Ett inslag är i alla fall ett trädgårdsreportage, och jag överväger köpa in lite plantor till vår redaktionshörna.



En palm man kan gömma sig bakom när det behövs tex. Grönt är inte bara skönt, det är också bra hälsan. Här en artikel om det.

3 comments:

Anonymous said...

Hej Nina! Läser du dina kommentarer på bloggen? jag är super intresserad av att göra en dokumentär om flyktingar i Nordafrika och såg att du hade skrivit en bok i ämnet. Har du några bra tips kanske?

mvh
David

Nina Solomin said...

Ja, läs boken :-).
Gör noggrann research.
Gå via hjälporganisationer.
Lycka till!

Anonymous said...

TACK ska beställa boken nu!!

Bara en fråga: hur bestämde du dig att skriva en bok om ämnet? Och hur lång tid tog det?

du kan maila mig på davido_se@hotmail.com

/David