Monday, March 15, 2010

Till sjöss

Förberedelserna pågår för fullt inför årets litterära båtsalong (16-19 mars). Åtta stjärnförfattare kommer ombord och möter publiken på 1000 personer per båt. Monika Fagerholm, Aris Fioretos, Carina Rydberg, Jonas Karlsson, P O Enquist, Alexander och Alexandra Ahndoril, Karolina Ramqvist...

Förresten, en sak som kan stanna mellan oss... Min chef tror att jag ska tillbringa tre dygn till sjöss på vår litterära båtsalong och vara moderator, bokförsäljare och välkomsskålare. Det är iofs sant. Vad hon inte vet är att båtsalongen för min del också är en kognitiv tredygnsbehandling mot min finlandsfärjeskräck.

ok, jag har gjort det förr. och det brukar vara såhär: jag oroar mig dagarna innan, för hur vädret ska bli och så, men när jag väl är ombord fokuserar jag på det roliga; programmet, människorna, samtalen. böckerna. maten. Då hinner man inte ha båtskräck, det händer för mycket annat. och vips så har man teraperat sig. Och haft väldigt kul, samtidigt.

3 comments:

Svea said...

Vi ses! Förväntningarna är höga men brukar infrias!

Sirkka i Sumpan said...

Hei Nina!
Jak var okså met på litteraturyssningen. Jak plev inspirerat okh har skrivit om te lite. Men har tyvärr inte hunnit resensera allt vör jak måste joppa vör arpetslinjen. Vör pansunen rekker inte annars.
Om tu vill lesa så titta på
http://sirkkaisumpan.blogspot.com/
Met venlik helsning
Sirkka
sirkka.sumpan@gmail.com

Nina Solomin said...

Hej Sirkka i Sumpan.
Kul blogg, gillade referatet av vårt litterära båtprogram! :-)